Za minulého režimu to měli obchodníci daleko jednodušší než dnes. Nemívali sice moc co nabídnout, protože byla spousta zboží nedostatková, jenže obchodů bylo pomálu a lidé v nich tudíž museli nakupovat, nemaje na výběr. A když si na sebe nějaký obchod nevydělal, prostě jeho ztrátu zaplatil tatíček stát, který tu měl na všechno monopol.
Jenže to už je dávná minulost. Dnes už tu máme zboží i obchodníků dost a dost, a proto se ti prodávající musí skutečně snažit, aby se dočkali přízně solventních zákazníků, bez nichž by nevyhnutelně zkrachovali. A jak se to v praxi projevuje? Třeba i tak, že si podnikatelé na internetu nejednou zoufají, nemaje dost návštěvníků, a tedy ani zákazníků a příjmů.
Internetový obchod sice vypadá zdánlivě bezproblémově, protože má internet tolik uživatelů, že by neměl být problém získat z jejich řad dost klientů, jenže realita není ani zde zase až tak růžová. Protože je tu silná konkurence různých e-shopů, a když si uživatelé internetu mohou vybírat, volí to, co jim nabídnou internetové vyhledávače přednostně. A je jasné, že se všechny internetové obchody do čela nabídek v internetových vyhledávačích nedostanou.
Ale internetoví obchodníci potřebují uspět. A tudíž usilují o co nejlepší umístění v internetových vyhledávačích, díky kterému by si zajistili dostačující návštěvnost. Jenže sami nikdy internetové vyhledávače nepřemluví. A proto je třeba využívat optimalizaci pro internetové vyhledávače.
Pokud už jste obeznámeni s realitou internetového obchodování, zřejmě víte, jak funguje taková SEO – e-shop je v rámci této zdokonalován v tom, co po webech internetové vyhledávače vyžadují, a čím dokonaleji pak takový web vypadá, tím spíše ho vyhledávače preferují a tím efektivněji ho nabízejí hledajícím lidem. Což je často pomoc za všechny prachy. Čímž ale nemyslím, že by byla cena SEO natolik vysoká, že by už obchodníkům nic nezbylo. Naopak – díky této investici se v budoucnu daleko víc vydělá. A to je to nejdůležitější.