Někdy to zní až zbytečně složitě, ale jakmile se nad tím trochu člověk zamyslí, tak zjistí, že celá seo problematika je velice jednoduchá a že ji dokáže jistě pochopit každý. Sice třeba ne až tak moc do hloubky, protože k tomu už je potřeba znát spoustu dalších detailů, ale i přesto základní principy jsou velice jednoduché na to, abychom je pochopili a alespoň si udělali nějakou základní představu o tom, jak to celé funguje. Takže jak to tedy funguje?
Nejčastěji se vyhledává právě název seo optimalizace.
SEO je zkratka anglického názvu, což ale více méně nikoho až tak nezajímá. Podstatné je, co se vlastně konkrétního pod tímto názvem skrývá a to už je o hodně zajímavější.
Říká se, že seo dokáže zvýšit návštěvnost. To je samozřejmě pravda, protože se jedná o optimalizaci stránek. Internetové stránky klienta se optimalizují, čili se přizpůsobí daleko lépe dnešním trendům moderních vyhledávačů a díky tomu tyto stránky můžeme posunout do popředí. Záleží samozřejmě na zadání klíčového slova. Na klíčová slova se píší články, vytváří se kvalitní a pevný linkbuilding a většinou se s klientem spolupracuje z dlouhodobějšího hlediska, protože než všechno správně nastavíte a zkontrolujete stránky, tak to nějakou dobu trvá, než si srovnáte klíčová slova, napíšete a propagujete články, vytváříte kvalitní linkbuilding, tak to trvá většinou déle, než měsíc. Také je to z hlediska praxe nemožné, abychom udělali seo jenom na jeden měsíc, i když kdyby si to klient přál, uděláme proto maximum a jistě přání splníme. Ovšem mít seo na měsíc a po měsíci nic, to se zřejmě nevyplatí nikomu, lepší je mířit a cílit na dlouhodobější spolupráci. Vše vždy záleží na tom, jak si to klient přeje.
Takže jakmile uděláme seo, tím zoptimalizujeme stránky, tak je vše správně nastavené tak, aby vyhledávač, jakým je například Google, mohl stránky rychleji nabídnout a hodil je do popředí, po zadání klíčového slova. Tím se zajišťuje i vyšší návštěvnost stránek.